لینک باکس افزایش بازدید مين‌فريم‌هاي قرن بيست‌و‌يکم
 
اينجا همه چي درهمه!!!
 
 
شنبه 21 آبان 1390برچسب:, :: 19:36 ::  نويسنده : مينو

توليدکنندگان محصولات ويژه مين‌فريم درصدد ايجاد تغييراتي در رابط کاربري و کارايي آن‌ها هستند و گفته مي‌شود، اين دستگاه‌ها که پيش‌تر باعث رونق کسب و کار شركت‌هايي چون آي‌بي‌ام و CA شدند، همچنان به ايفاي نقش خود در مراکز مختلف مي‌پردازند. اين بخش از آي‌تي با مشکلاتي نيز رو‌به‌رو است که کمبود متخصصان مجرب مين‌فريم از جمله آن‌ها است. در واقع، بخش عمده‌اي از کاربران مجرب مين‌فريم به کهولت رسيده‌اند و اين براي مراکزي که همچنان از مين‌فريم‌ها استفاده مي‌کنند يک چالش محسوب مي‌شود
قابليت‌هاي مين‌فريم‌هاي امروزي بيشتر نه براساس قدرت محاسباتي خود که معمولاً برحسب MIPS يا اجراي ميليون‌ها دستور در ثانيه تعريف مي‌شود و براساس ساختار پايدار داخلي و پايداري و امنيت، اجزاي ورودي و خروجي بيشتر و پشتيباني از نرم‌افزارهاي قديمي‌تر سنجيده مي‌شود.اين دستگا‌ه‌ها معمولاً بدون اين‌که مشکلي پيش بيايد سال‌ها کار مي‌کنند و رفع ايراد آن‌ها طي فعاليت‌شان امکان‌پذير است.روزآمد کردن نرم‌افزار در مين‌فريم چنان‌چه از Parallel Sysplex با به اشتراک‌گذاري فرآيندها استفاده شود، همزمان با فعاليتش امکان‌پذير است. مين‌فريم‌هاي آي‌بي‌ام بيش از يک دهه است که به صورت مداوم و بي‌وقفه به خدمات‌دهي در مراکز گوناگون مي‌پردازند و به‌روزرساني سخت‌افزاري آن‌ها باعث قطع خدمات آن‌ها نشده است. دسترسي‌پذيري به آن‌ها باعث شده است که سال‌ها در مراکز مختلف به‌ويژه در مواردي که زمان قطع فعاليت يا downtime براي مراکز هزينه‌بر است، از آن‌ها استفاده شود. از اين رو پايداري، دسترسي‌پذيري و خدمات‌دهي از ويژگي‌هاي مين‌فريم محسوب مي‌شود. تا دهه 1970 بسياري از مين‌فريم‌ها داراي واسط کاربر تعاملي شدند و به عنوان کامپيوترهاي اشتراک زماني و با پشتيباني از صدها يا هزارها کاربر به‌صورت همزمان و پردازش دسته‌اي از آن‌ها استفاده شد. از دهه 1980بخش قابل توجهي از مين‌فريم‌ها از پايانه‌هاي گرافيکي پشتيباني مي‌کردند. امروزه مين‌فريم‌ها براي كاربران رابط‌هاي تحت وب را جايگزين ترمينال‌هاي دسترسي كلاسيك كرده‌اند: توسعه‌دهندگان و متصديان اين دستگاه‌ همچنان از پايانه‌ها استفاده مي‌کنند. معمولاً بسياري از مين‌فريم‌ها از چند سيستم‌ عامل پشتيباني مي‌کنند. از اين رو، به عنوان چند کامپيوتر مجازي به ايفاي نقش مي‌پردازند. يک مين‌فريم مي‌تواند جايگزين صدها سرور کوچک شود. برخي از فعالان اين عرصه، پس از انقلاب محاسبات کلاينت/ سرور پيش‌بيني کردند که صنعت مين‌فريم رو به رکود خواهد گذاشت. اکنون، گفته مي‌شود که محاسبات ابري رويداد قابل‌توجه بعدي خواهد بود، رويدادي که راهبرد جديدي در محاسبات است و مين‌فريم همچنان بخشي از زيرساخت‌هاي قابل‌توجه آي‌تي محسوب مي‌شود. مين‌فريم همچنان از اجزاي اصلي محاسبات مراکز عمده خواهد بود. برنامه‌هاي مبتني بر وب و back-end به سازماندهي تراکنش‌هاي پرسرعت، با حجم بالا نياز دارند، درست همان گونه که مين‌فريم با امنيت و پايداري قادر به انجام آن است. برنامه‌هاي مين‌فريم قابل توجهي مانند CICS عرضه مي‌شوند که برنامه ديگر نمي‌تواند مانند آن مثلاً در مراکز مالي و خرده‌فروشي کارايي داشته باشد
کاستي در تجربه‌ها
براي سازمان‌هايي که نمي‌توانند داده‌ها و پردازش‌هاي مين‌فريم را به محيط‌هاي محاسبات روزآمدتر تبديل کنند، کاستي در تجربه‌هاي مورد نياز براي راهبري اين بخش از زيرساخت آي‌تي مشکلي اساسي است. مشکل بر سر سالخورده بودن برنامه‌نويسان مين‌فريم است که يا بيش از 55 سال سن دارند يا بازنشسته شده‌اند. CA يکي از فروشندگان محصولات آي‌تي است که مانند آي‌بي‌ام با ساخت مين‌فريم کار خود را رونق داد. Chris O'Malley، نايب رئيس اجرايي و سرپرست تجارت مين‌فريم CA اظهار مي‌دارد که بسياري از مشتريان آن‌ها همچنان سرمايه‌گذاري راهبردي‌اي در مين‌فريم‌هاي خود دارند، اما به‌دليل کمبود تجربه، در مدرنيزه‌کردن آن‌ها با مانع مواجه‌اند. به گفته وي، CA از زيرساخت آي‌بي‌ام استفاده کرده و نرم‌افزارها و خدمات خود را توليد مي‌کند. آن‌ها به ساخت اجزاي بررسي‌کننده کارکرد مين‌فريم مي‌پردازند که به کارآمدي فناوري مين‌فريم پرداخته و به صورت خودکار آن‌را با ساختارهاي تنظيم کارآمد مي‌سنجد. به گفته وي، CA ابزارهاي سازماندهي مشابهي را توسعه مي‌داد تا چنين مراکز عمده‌اي با استفاده از آن‌ها براي مانيتورکردن لايه‌هاي مختلف زيرساخت‌هاي روزآمدتر آي‌تي و ديتاسنترها آشنا باشند. Compuware نيز از اين راهبرد تقليد کرد. اين مرکز خدمات آي‌تي و نرم‌افزار ابزارهاي سازماندهي خود، Vantage و Strobe را براي استفاده در محيط‌هاي مين‌فريم و توزيع شده يکپارچه کرده‌است. Compuware، مدعي است با توجه به کارايي برنامه‌هايي که شامل زيرساخت‌هاي توزيع شده و مين‌فريم هستند، سرپرستان آي‌تي با خطايابي سريع‌، قادر به کاهش مشکلات مشتري و تجارت و شناسايي، حل مشکلات با هزينه و زمان کمتر خواهند بود.
پايداري
Atul Bhovan، مشاور راهبردهاي Compuware مي‌گويد: «قدرت پردازش در مين‌فريم بيش از پيش بر استفاده مؤثر در تجارت در قرن بيست‌ويکم متمرکز شده است. برنامه‌هاي مين‌فريم نيازمند پايداري هستند.»بسياري از سازمان‌ها درصدد کاهش هزينه‌هاي سرمايه‌گذاري در بخش اصلي آي‌تي و کارکنان هستند. به‌ويژه زماني‌ که تعداد دانش‌آموختگان يک بخش قابل توجه است. معمولاً مراکز گوناگون ناچارند، کارکنان قديمي خود را که در کار با مين‌فريم‌ مجرب هستند، دوباره استخدام کنند. Bhovan مي‌افزايد: «مثلاً مراکز گوناگون سال‌ها گروه متشکل از کارمندان مجرب آي‌تي را که براي برنامه‌هاي مين‌فريم برنامه‌هاي COBOL مي‌نوشتند، ابقا کردند. اما بخش عمده اين برنامه‌ها تاکنون دچار تغييراتي شده تا توسط يک Front-end وب قابل دسترس باشد، جايي که سازمان‌ها فاقد دانش مورد نياز درباره مين‌فريم هستند. به گفته وي، مين‌فريم نيازمند يکپارچگي، ابزارهاي شناسايي و مانيتورينگ است تا کارکنان آي‌تي‌اي که با محيط‌هاي مدرن‌تر محاسبات توزيع‌شده آشنا هستند، بتوانند از آن استفاده کنند. مانعي که پيش مي‌آيد اين است که بسياري از اين Front-end هاي وب هم‌اکنون توسط تجهيزات پايانه گوناگوني از جمله کامپيوترهاي شخصي و موبايل قابل دسترس هستند. اما Bhovan مي‌گويد: «توسعه مين‌فريم هنوز باز نايستاده است. فروشندگان مين‌فريم در‌حال توسعه ابزارها و راهبردهايي براي استفاده دوباره از قابليت‌هاي اصلي برنامه‌هاي مين‌فريم و استفاده از آن‌ها در تجهيزات کلاينت هستند. تحليل کامل End-To-End در شناسايي مشکلات محتمل و به وقوع پيوسته نقشي قابل توجه ايفا مي‌کند.»
مدرنيزه کردن
براي توسعه اين قابليت‌ها واسط کاربر مين‌فريم نيازمند مدرنيزه شدن است. به‌گونه‌اي که واسط گرافيکي آن شبيه يک مک مدرن باشد. از آنجا‌که فروشندگان نرم‌افزار و خدمات درصدد توسعه ابزارهايي جديد و يکپارچه براي محيط‌هاي توزيع‌شده و مبتني بر وب مين‌فريم هستند، سازمان‌ها همچنان به کمک براي مدرنيزه کردن نياز دارند

.

مين‌فريم‌هاي قرن
بيست‌و‌يکم

آينده
در آينده توسعه يکپارچگي محيط‌هاي آي‌تي ترکيبي، به راهبردي ميزباني شده يا مبتني بر خدمات دست خواهد يافت. آي‌بي‌ام در سال گذشته Platform Solutions را تملک کرد. اين نرم‌افزار قابليت اجرا کردن برنامه‌هاي مين‌فريم را روي سخت‌افزارهاي ايتانيومي دارد. در آينده فقط تعداد اندکي از سازمان‌هاي خرده‌فروشي يا خدمات مالي چندمليتي قادر به استفاده از مين‌فريم Z10 آي‌بي‌ام خواهند بود و ديگر پلتفرم‌ها به ايجاد زمينه براي افزايش استفاده از مين‌فريم خواهند پرداخت. يک مرکز خدمات آي‌تي مي‌تواند يک Z10 را براي استفاده مشترياني که قادر به استفاده از قدرت مين‌فريم هستند، عرضه کند، اما نمي‌تواند هزينه آن را به عنوان خدمات متحمل شود. از اين رو، محتمل است که تأثيرات سرورهاي تيغه‌اي و محاسبات ابري در ديتاسنتر ياري‌دهنده قديمي‌ترين محيط آي‌تي است. اما در آينده هر واقعه‌اي که براي مين‌فريم پيش‌ آيد، چنين به‌نظر مي‌رسد که تقريباً چهل سال ديگر نيز از مين‌فريم استفاده خواهد شد.
منبع:http://www.shabakeh-mag.com


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ

فقط به خاطر عشقم ××آباتاز از كارگزاران دربار هخامنشي كه در تورات نامش آمده است.××
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اينجا همه چي درهمه!!! و آدرس abataz.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 40
بازدید ماه : 774
بازدید کل : 39110
تعداد مطالب : 171
تعداد نظرات : 25
تعداد آنلاین : 1



P align=left>آگهی و تبلیغات پیام چین

Persian Websites Directory

javahermarket

javahermarket

                    
 
 
 
Susa Web Tools

javahermarket

لينك باكس پيشرفته لينك من (ثبت لینک رایگان و افزایش بازدید - عکس ، آهنگ ، داستان ، سرگرمی ، اس ام اس ، ترفند ، مقالات آموزشی ، فیلم و...)
Page Ranking Tool